تازه های نشر

 *****************  

 

 *****************  

 

 *****************  

 

 ***************** 

 

 

***************** 

***************** 

 

***************** 

 

*****************

******************

******************

******************

*******************

******************

******************

******************

 



امضای تفاهم‌نامه میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

تفاهم ‌نامه همكاري بین معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري و سازمان اسناد و کتابخانه ملی به امضاء رسید.

صبح روز ششم اردیبهشت ماه تفاهم‌نامه همكاري معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري با سازمان اسناد و کتابخانه ملی با حضور صالحی امیری رئیس سازمان و شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور جمعی از معاونان و مشاوران طرفين در محل معاونت امور زنان و خانواده به امضا رسید.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ابتداي جلسه با بیان اینكه دولت تدبیر و امید در ابتدای کار خود برنامه‌هایی را در حوزه ملی ارائه کرد که یکی از آنها موضوع زنان و خانواده است گفت: این تفاهم‌نامه در راستای اجرایی شدن ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه کشور امضا می‌شود. وي در ادامه افزود: با توجه به اينكه در آخرين سال برنامه پنجم و آغاز برنامه ششم توسعه هستیم این تفاهم‌نامه می‌تواند به تبیین درست مسائل حوزه زنان و خانواده كمك فراواني كند. او ادامه داد: ما در نیمه راه اجرای سند 20 ساله هستيم و بی‌تردید بدون مشارکت زنان، زمینه تحقق این سند فراهم نخواهد شد. وی با تأکید بر تغییر نگاه‌ها در حوزه زنان ابراز امیدواری کرد در افق برنامه ششم توسعه نگاه ویژه‌ای به مسئله زنان و خانواده شود.

شهيندخت مولاوردي ادامه داد: همکاری در برگزاری نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی مشترک، همکاری در طراحی و اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، انتشار کتاب‌ها و نشریه‌ها و همکاری در تکمیل و گسترش منابع تخصصی زنان از جمله تعهدات مندرج در این تفاهم‌نامه است.

در ادامه اين نشست صالحي اميري در سخنان خود با اشاره به مقدمات امضای این تفاهم‌نامه گفت: مقدمات امضای این تفاهم‌نامه از ماه‌ها قبل آغاز شد. وي تصريح كرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در معاونت امور زنان و خانواده و سازمان اسناد و کتابخانه ملی، همکاری‌های دوجانبه و توجه به اهمیت فعالیت بانوان در سطح جامعه در زمینه‌های فرهنگی ضروري است كه در زمینه معرفی دستاوردهای بانوان تلاش بیشتری به خرج دهیم و در این زمینه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری می‌تواند کمک شایانی انجام دهد.

 رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي افزود: اهداف اين تفاهم‌نامه بهره گیری طرفین از منابع اطلاعاتی، ظرفیت‌ها و فرصت‌های پژوهشی، جمع‌آوری، حفظ و سازماندهی اسناد و منابع مرتبط با حوزه زنان و خانواده و فراهم آوردن شرایط و امکانات مناسب برای اطلاع‌رسانی و دسترسی مراجعان است.

صالحي اميري گفت: همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها وظيفه دارند منطبق با سياست‌هاي رئيس جمهوري و برنامه‌هاي ارائه شده توسط دولت تدبير و اميد نسبت به امور زنان توجه بيشتري داشته باشند و در همين راستا سازمان اسناد و كتابخانه ملي نيز تلاش مي‌كند به وظايف خود در اين زمينه عمل كند.

وي در ادامه سخنانش با بيان اينكه در زمينه امور زنان كوتاهي كرديم افزود: اميدواريم در آينده نه چندان دور بتوانيم با ایجاد تالاری با منابع ویژه بانوان، برگزاری نشست‌های علمی مشترک، انتشار کتاب و فصلنامه مشترک، مطالعه دانشنامه و بررسی ظرفیت‌های موجود گامي رو به جلو برداريم. وي با بيان اهميت نقش زنان در جامعه گفت: نمي‌توان كشور را بدون توجه به روح نيمي از جامعه اداره كرد. نمي‌توان از كرامت و حقوق شهروندي صحبت كرد ولي نامي از زنان نبرد.

شايان ذكر است معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده از پیشنهادهای صالحی امیری درباره گسترش فعالیت های دوجانبه در زمینه امور فرهنگی زنان استقبال کرد. در پایان این نشست رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، تابلو عکس سندی از خطاطی سوره کوثر با قدمت 160 ساله را که نگاشتن آن 10 سال زمان برده است، به معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اهدا کرد.

 

1387 - 1390 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت فرهنگ ایران می باشد .
انتخاب رنگ قالب : آبی قرمز سبز با پس زمینه

ورود یا عضویت

ورود