تازه های نشر

 *****************  

 

 *****************  

 

 *****************  

 

 ***************** 

 

 

***************** 

***************** 

 

***************** 

 

*****************

******************

******************

******************

*******************

******************

******************

******************

 



حضورمسئولان کشوری و لشگري در آیین رونمایی مجموعه کتاب‌های «حقوق و زندگی»

مجموعه کتاب‌های «حقوق و زندگی» محسن اسماعیلی با حضور مسئولان کشوری و لشگري در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی رونمایی شد. در این مراسم نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور، آیت‌الله محقق داماد، پورمحمدی وزیر دادگستری، ابوترابی فرد نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله رشاد رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه تهران، ججت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری، حجت‌الاسلام و المسلمین دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، سردار علی فضلی جانشین رییس بسیج مستضعفان، امیری، قائم مقام وزارت کشور، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، و جمعی از حقوقدانان و اساتید دانشگاه و همچنین برخی از نمایندگان مجلس حضور داشتند.

ملت و حاکمیت حقوق متقابلی دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت مطالعه و فعالیت در حوزه حقوق شهروندی اظهار کرد: ملت و حاکمیت حقوق متقابلی دارند و حکام باید منافع ملی کشور را حفظ کنند.

علی لاریجانی در آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های حقوق و زندگی و تجلیل از خدمات محسن اسماعیلی که در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد گفت:‌ امیدوارم این محفل باعث شود در رابطه با مسائل حقوقی به خصوص حقوق شهروندان علاقمندی بیشتری نشان داده شود و برخی از کارهای آقای اسماعیلی هم در این رابطه است.

 

ادامه مطلب: حضورمسئولان کشوری و لشگري در آیین رونمایی مجموعه کتاب‌های «حقوق و زندگی»

افتتاح نمایشگاه اسناد وعکس های انقلاب اسلامی با حضور دکتر صالحی امیری در صحن مجلس شورای اسلامی

نمايشگاه تصاوير و اسناد كمياب انقلاب اسلامي در كنار صحن مجلس شوراي اسلامي افتتاح شد. در اين نمايشگاه كه با حضور دكتر علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي و دكتر سيدرضا صالحي اميري رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي، افتتاح شد، تصاوير و اسناد كمياب انقلاب اسلامي از مجموعه آرشيو سازمان اسناد و كتابخانه ملي به نمايش درآمد.

مهم ترين سند به نمايش درآمده در اين نمايشگاه، مربوط به بيانيه حضرت امام خميني (ره) در زمينه همراه شدن ارتش با قيام مردمي است.

همچنين از ديگر ويژگي هاي اين نمايشگاه، به نمايش درآمدن عكس هاي مربوط به انقلاب اسلامي در شهرستان ها و شهرهاي كوچك است كه پيش از اين كمتر به نمايش درآمده بود.

خاطرنشان مي شود، در اين نمايشگاه كه مختص بازديد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است، حدود 50 قطعه عكس و سند به نمايش درآمده است.

 

ادامه مطلب: افتتاح نمایشگاه اسناد وعکس های انقلاب اسلامی با حضور دکتر صالحی امیری در صحن مجلس شورای اسلامی

رونمایی بزرگ‌ترین آلبوم تصویری ایران شامل حدود نیم میلیون عکس در کتابخانه ملی ایران

دکتر صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی اعلام کرد: بزرگ‌ترین آلبوم تصویری ایران شامل نزدیک به نیم میلیون عکس به زودی در کتابخانه ملی رونمایی می‌شود.

دکتر سیدرضا صالحی امیری در نشست خبری که در مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان برگزار شد با اعلام خبر فوق گفت: این مجموعه غنی که شامل بیش از چهار صد و بیست هزار فریم عکس حرفه‌ای، چند ده هزار قطعه فیلم و اسلایدهای ارزشمند است در طول چهار دهه گذشته گردآوری شده و به کتابخانه ملی اهدا شده است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به ثبت این مجموعه در فهرست حافظه ملی ایران افزود: مجموعه تصویری ایران شامل تصاویری ارزشمند از بناهای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، آداب، رسوم و آیین‌ها، حرفه‌ها و مناسک ایرانیان است که به زودی زمینه دسترسی کلیه علاقه مندان و پژوهشگران به آن را فراهم خواهیم کرد.

باحضور صالحی امیری و رییس دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین، نمایشگاه عکس چین زیبا در کتابخانه ملی گشایش یافت

نمایشگاه عکس چین زیبا، در راستای سفر اخیر رییس جمهور خلق چین و هیئت همراه به ایران برگزار شد. در این مراسم جیانگ جیان گوئو رییس دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین در قالب هیئتی فرهنگی با همراهی سید رضا صالحی امیری، مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور، نمایشگاه را افتتاح کرد.

در ابتدای این مراسم صالحی امیری، مشاور رییس جمهور کشورمان ضمن خیرمقدم به جیان گوئو و همراهان، به مرور روابط دوستانه و اشتراکات فرهنگی میان دو کشور پرداخت. صالحی امیری با بیان این که هر دو کشور ایران و چین از تمدن های کهن بشری هستند و هویت و قدمتی به درازای تاریخ دارند، اظهار داشت: « سختکوشی، تلاش و کوشش در هر دو فرهنگ ایران و چین یک ارزش والا قلمداد می شود و صلح جویی، سازگاری و تعامل ویژگی بارز فرهنگ ایرانی و چینی است.» رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تاریخچه آغاز روابط دوستانه ایران و چین را بر اساس اسناد تاریخی مربوط به بیش از دو هزار سال پیش در دوره حکومت اشکانیان در ایران و دودمان «هان» در چین دانست و گفت: «از ابتدای انقلاب اسلامی روابط ما با چین در سطح مطلوبی بوده و در نقاط عطف تاریخی و تنگناهای پیش روی کشورمان، از جنگ تحمیلی تا تحریم های ظالمانه علیه کشورمان همواره ملت و دولت چین در کنار ما بوده اند.

ادامه مطلب: باحضور صالحی امیری و رییس دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین، نمایشگاه عکس چین زیبا در کتابخانه ملی...

آیین نکوداشت دکتر عباس شیبانی برگزار شد

آیین نکوداشت دکتر عباس شیبانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و نخستین رییس سازمان نظام پزشکی بعد از انقلاب اسلامی برگزار شد. در این مراسم شماری از شخصیت های علمی، فرهنگی و سیاسی کشور در توصیف ویژگی های انسانی این پزشک فرزانه خاطراتی بیان کردند.

حجت الاسلام سیدمحمود دعایی نماینده ولی فقیه و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات با اشاره به سابقه آشنایی خود با دکتر شیبانی در سال های اولیه دهه 40 خورشیدی گفت: ایشان جزو معدود افراد غیر روحانی بود که عصر برخی روزها برای دیدن دوستانشان به حجره کرمانی ها در مدرسه فیضیه قم می آمد و آشنایی من با ایشان از آنجا آغاز شد.

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات به حادثه هفتم تیر و شهادت چهار تن از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت پس از این واقعه وی و دکتر شیبانی بمدت پنج دوره با یکدیگر در مجلس در کسوت نمایندگی مردم تهران همکار شدند و در این مدت ساده زیستی و بی نیازی وی به دنیا از مهمترین ویژگی های متمایزکننده از سایرین بود.

نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات تصریح کرد که ساده زیستی و پرهیز از دنیا در شیبانی بحدی بود که حتی در طول دوران 20 ساله نمایندگی مجلس شخصی به یاد ندارد که وی حتی از امکانات اولیه مانند غذاخوری نمایندگان هم استفاده کرده باشد .

در ادامه این مراسم مشاور رییس جمهوری و رییس کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در توصیف شخصیت دکتر شیبانی گفت: ریشه همه مشکلات موجود شهرما و کشورما در هر زمینه ای که بررسی کنیم در کم رنگ شدن اخلاق در جامعه امروز است.

سید رضا صالحی امیری شیبانی را نماد اخلاق نامید و گفت: ریشه مشکلات امروز جامعه ما گم شدن اخلاق در روزگار ماست .

وی تصریح کرد: شیبانی نیازمند تجلیل و تکریم نیست و این ما هستیم که نیازمند درک کردار و منش و شخصیت بزرگانی همچون شیبانی هستیم.

ادامه مطلب: آیین نکوداشت دکتر عباس شیبانی برگزار شد

1387 - 1390 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت فرهنگ ایران می باشد .
انتخاب رنگ قالب : آبی قرمز سبز با پس زمینه

ورود یا عضویت

ورود