تازه های نشر

 *****************  

 

 *****************  

 

 *****************  

 

 ***************** 

 

 

***************** 

***************** 

 

***************** 

 

*****************

******************

******************

******************

*******************

******************

******************

******************

 



سخنرانی دکتر صالحی امیری در ششمین جشنواره پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

آيين ششمين جشنواره هفته پژوهش سازمان اسناد و كتابخانه ملي ایران صبح روز دوشنبه 30 آذر در مركز همايش هاي كتابخانه ملي برگزار شد. در ابتداي اين مراسم كه با چهلمين روز درگذشت بانو پوراندخت سلطانين مادر كتابداري نوين ايران مصادف بود، رضا خاني پور ، دبير جشنواره هفته پژوهش با يادكردي از اين بانوي فقيد، عشق و علاقه پوري سلطاني به امر كتاب و كتابداري را توصيف ناپذير ذكر كرد.

وي با ارائه گزارش و توضيحاتي در باره سابقه برگزاري جشنواره هفته پژوهش در سازمان اسناد و كتابخانه ملي از سال 1389 در خصوص چگونگي ارزشيابي و داوري آثار پژوهشي به سخنراني پرداخت.اين عضو هيئت علمي از راه اندازي سامانه پژوهشي سازمان اسناد و كتابخانه ملي در روزهاي اخير خبر داد و افزود: اطلاعات موجود روي سامانه قرار گرفته و در دسترس است.

در ادامه اين نشست ، از سوي همكاران مرحوم پوراندخت سلطاني دلنوشته اي قرائت شد و پس از آن خواهر پوري سلطاني به بيان ويژگي ها و خصوصيات اخلاقي مادر كتابداري نوين ايران پرداخت.

در بخش ديگري از اين مراسم، صالحي اميري در سخنان كوتاهي از همه پژوهشگران و تلاشگران عرصه تحقيق و پژوهش تقدير كرد. وي در قسمتي از سخنانش از پژوهش به عنوان حلقه مفقوده توسعه ياد كرد و گفت: متاسفانه امر پژوهش از منزلت كافي نزد سياستگذاران برخوردار نيست. رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي با اشاره به تجربه 8 ساله اعضاي دولت در مركز تحقيقات مجمع تشخيص مصلحت نظام، بنيان هاي فكري دولت تدبير و اميد را بر پايه پژوهش دانست و اظهار داشت: اگر جامعه به زودي از نتايج و دستاوردهاي برجام برخوردار مي شود، ريشه آن در پژوهش هايي است كه در سال هاي گذشته توسط رئيس جمهور، وزير امور خارجه و همكاران ايشان بر پايه تحقيق و مطالعه صورت گرفته است.

در ادامه اين مراسم فريبرز خسروي معاون پژوهش، برنامه ريزي و فناوري سازمان با اشاره به مساله پژوهش اين پرسش را مطرح كرد كه آيا مساله گزيني ما درست است؟ اين استاد دانشگاه افزود: متاسفانه اغلب پژوهش ها در حوزه كتابداري كاربردي نيست، به اين مفهوم كه جلوي زياني را بگيرد و يا منفعتي را عايد جامعه كند. وي پژوهش هاي اين حوزه را اغلب در راستاي رفع مشكل پژوهشگر دانست.

خسروي در ادامه اظهار داشت: وقتي مسئله ما از بي مسئلگي باشد، آن گاه امتداد آن به فروش پايان نامه در مقابل دانشگاه مي انجامد. معاون پژوهشن برنامه ريزي و فناوري سازمان اسناد و كتابخانه ملي پايبند نبودن به اصول روش تحقيق و پژوهش را از ديگر چالش هاي پژوهش دانست و افزود: اين معضل در بخش قابل توجهي از پايان نامه ها به چشم ميخورد.خسروي در پايان سخنانش با اشاره به شخصيت مادر كتابداري نوين ايران تصريح كرد: او يك دوره طولاني به بيان ضرورت ها پرداخت و مادرانه در اين مسير گام برداشت. در پايان اين مراسم از برگزيدگان جشنواره هفته پژوهش با اهداي لوح تقدير بعمل آمد.

1387 - 1390 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت فرهنگ ایران می باشد .
انتخاب رنگ قالب : آبی قرمز سبز با پس زمینه

ورود یا عضویت

ورود