تازه های نشر

 *****************  

 

 *****************  

 

 *****************  

 

 ***************** 

 

 

***************** 

***************** 

 

***************** 

 

*****************

******************

******************

******************

*******************

******************

******************

******************

 



سخنرانی دکتر صالحی امیری در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برگزیده آموزش و پرورش

جامعه بی فضیلت، جامعه ای سرد و بی روح است

دکتر سید رضا صالحی امیری که در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برگزیده آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران سخن می‌گفت، با اشاره به این موضوع که پژوهش و پژوهشگری از پرسشگری آغاز می‌شود و بنیاد و ریشه توسعه پژوهش است، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم تصویر دقیقی از آموزش و پرورش دهه چهارم انقلاب اسلامی داشته باشیم نیازمند روند پژوهی هستیم.

وی اظهار داشت: ما در دهه چهارم پس از انقلاب شکوه‌مند اسلامی با چالش‌هایی جدید در حوزه فرهنگ و جامعه روبرو هستیم واگر قرار است جامعه‌ای با فضیلت اخلاقی داشته باشیم، تنها راه آن توجه به آموزش و پرورش است به طوری که آموزش و پرورش ریشه جامعه و بقیه نظام تنه و شاخه هستند.

رئیس  سازمان اسناد و کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: هم اندیشی یک نیاز عاجل در حوزه آموزش و پرورش است و تا زمانی که نقد سازنده و پرسشگری تبدیل به فرهنگ نشود نمی‌توان این انتظار را از خانواده و جامعه داشت.

وی با اشاره به کانون‌های تاثیر پذیری دانش آموزان گفت: خانواده، جامعه، مدرسه، همسالان و شبکه‌های اجتماعی از جمله موارد تاثیر گذار بر روی دانش آموزان است که متاسفانه در دوره کنونی خانواده و مدرسه کمترین تاثیرگذاری را دارند. صالحی امیری با بیان اینکه باید جامعه پذیری را در میان دانش آموزان باور پذیر کنیم گفت: این مسیر آموزشی که مبتنی بر محفوظات است و نه بر دانش افزایی، ما را به مقصد و مقصود نهایی و هدف آموزش و پرورش نخواهد رساند.

وی تصریح کرد: انسجام و انسجام بخشی یک حرکت هماهنگ به سمت اهداف مشترک است که مدرسه به عنوان کانون تولید انسجام از گذشته مورد توجه بوده است و نقش معلمان در این میان انکار ناپذیر است.

در ادامه این مراسم صالحی امیری با برشمردن فرهنگ سازی و هویت، فضیلت جویی و شخصیت سازی به عنوان کارکردهای آموزش و پرورش افزود: علاوه بر موارد یاد شده خلاقیت و نو آوری، درک لازم و دقیق از فناوری‌های نوین ارتباطی، ضرورت نشاط و تخلیه اجتماعی و کنترل، مدیریت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از دیگر نکات حائز اهمیت در حوزه آموزش و پرورش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شایان ذکر است در این مراسم و با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از معلمان پژوهشگر برگزیده استان تهران تقدیر به عمل آمد.

1387 - 1390 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت فرهنگ ایران می باشد .
انتخاب رنگ قالب : آبی قرمز سبز با پس زمینه

ورود یا عضویت

ورود