تازه های نشر

 *****************  

 

 *****************  

 

 *****************  

 

 ***************** 

 

 

***************** 

***************** 

 

***************** 

 

*****************

******************

******************

******************

*******************

******************

******************

******************

 


    

               سایت رسمی

   دکتر سیدرضا صالحی امیری



نشست کتابخوان، ویژه اعضای هیئت امنای مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور «مکتب» برگزار شد

نشست کتابخوان، ویژه اعضای هیئت امنای مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور «مکتب»، با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمدرضا مجیدی رئیس کتابخانه مجلس، سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و جمعی از کتابداران در مرکز همایش های آرشیو ملی برگزار شد.

در این نشست سیدرضا صالحی امیری ضمن معرفی کتاب «مبانی سیاست‌گذاری در برنامه‌ریزی فرهنگی» گفت: در این کتاب برنامه‌ریزی منسجمی نسبت به مدیریت فرهنگی پس از انقلاب اسلامی انجام شده است. سعی کردیم در این کتاب نیاز عمده دانشجویان و اساتید این حوزه را برطرف نماییم. بخش اول راجع به مباحث نظری و مفاهیم می‌باشد. در این قسمت تعریف‌های مختلف فرهنگ را ارائه کردیم و نهایتا به یک تعریف واحد از فرهنگ رسیدیم. همچنین شاخص‌های مدیریت فرهنگی را به صورت مجزا معرفی کردیم.

وی ادامه داد: در دنیا سه رویکرد مدیریت فرهنگی وجود دارد که یکی از آنها تحت عنوان تکثرگرایی فرهنگی مطرح می‌شود این موضوع را در کتاب آوردیم و با بررسی آن غلط بودن این دیدگاه را ثابت کردیم.

باید توجه داشت که ما در اسلام در چارچوب وحدانیت زندگی می‌کنیم در حالی که در غرب پلورالیسم مطرح است. مرزهای گفت‌وگوی ما محدود است و با کسی گفت‌وگو می‌کنیم که از نظر مفاهیم و محتوا با ما همخوانی داشته باشد.

صالحی امیری در پایان گفت: تلاش کردیم که به الگوی اسلامی - ایرانی برسیم. در بخش دیگر کتاب به سراغ دولت و برنامه‌ریزی فرهنگی رفتیم و به آسیب‌شناسی آن پرداختیم. باید توجه کرد که در جهان متحول کنونی محتوا و صورت زندگی شکل فرهنگی به خود گرفته است و کمتر موضوعی را می‌توان یافت که با فرهنگ گره نخورده باشد. امروزه سرنوشت کشورها و دولت‌ها با تحولات فرهنگی رقم می‌خورد و هرگونه تلاش در حوزه فرهنگ مستلزم سیاستگذاری در این حوزه‌ها می‌باشد و از این جهت برنامه‌ریزی فرهنگی اهمیت پیدا می‌کند.

1387 - 1390 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت فرهنگ ایران می باشد .
انتخاب رنگ قالب : آبی قرمز سبز با پس زمینه

ورود یا عضویت

ورود