تازه های نشر

 *****************  

 

 *****************  

 

 *****************  

 

 ***************** 

 

 

***************** 

***************** 

 

***************** 

 

*****************

******************

******************

******************

*******************

******************

******************

******************

 


    

               سایت رسمی

   دکتر سیدرضا صالحی امیری



همايش تحول بنيادين نظام تعليم و تربيت در دولت تدبير و اميد با حضور سيدرضاصالحي اميري

همايش تحول بنيادين نظام تعليم و تربيت در دولت تدبير و اميد با حضور سيدرضاصالحي اميري و علي اصغر فاني روز سه شنبه مورخ 18 شهریور 1394 در در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در اين مراسم سيدرضا صالحي اميري به بيان اقدامات صورت گرفته توسط دولت تدبيرواميد پرداخت و گفت: دكتر روحاني ثبات را در جامعه ايجاد كرد. به ياد داريم بي ثباتي به حدي رسيده بود كه رئيس يك قوه در پارلمان كشور با پخش فيلم افشاگري مي كرد. بدون وجود ثبات امكان تحقق توسعه وجود ندارد و ما روي خوش توسعه را با همه منابع درآمدي كه كشور داشت نديديم.

وی ادامه داد: كشور در دوره گذشته بيش از 800 ميليارد دلار درآمد داشت اما تمام شاخص هاي توسعه منفي بود. رشد اقتصادي منهاي 8/6 و تورم به مثبت 43 رسيده بود و اين يك فاجعه ملي است و امروز دولت افتخار دارد كه در بستر آرامش و ثبات نسبي اي كه ايجاد شده، رشد را به مثبت 3 رسانده و تورم را زير 14 درصد كاهش داده است.

مشاورفرهنگي رئيس جمهور با فراجناحي دانستن دولت تدبيرواميد گفت:دولت دكتر روحاني دولت فراجناحي وملي است وهمه جناح ها مي توانند در دولت باشند اما دولت جناحي نيست و يك دولت تعامل گراست.

وي افزود: ما در سياست خارجي دو مسير را پيش رو داشتيم. اول اينكه به مسير گذشته ادامه مي داديم و دوم اينكه با دنيا تعامل مي كرديم.

صالحي اميري بيان كرد: آمريكايي ها در موسسه اينترپرايز استراتژي آمريكا در قرن 21 را اعلام كردند و آمريكا تنها كشور جهان است كه استراتژي قرن را اعلام كرده كه بر اين اساس آمريكايي ها اعلام كرده اند كه در قرن 21 دوست و دشمن دائمي ندارند و منافع ملي حرف اول را مي زند. اين رويكرد بسيار تعيين كننده است كه دولت آقاي دكتر روحاني براي تامين مصالح و منافع ملي به جاي استراتژي تقابل، استراتژي تعامل را انتخاب كرد. جنگ محصول شكست ديپلماسي است و بدانيد اگر ما در ديپلماسي شكست مي خورديم بايد آماده جنگ با استكبار مي شديم.

صالحي اميري با اشاره به تامين خطوط قرمز تعيين شده از سوي رهبر معظم انقلاب توسط تيم مذاكره كننده در مسئله هسته اي خاطرنشان كرد: خطوط قرمزي كه مقام معظم رهبري در مسئله هسته اي تعيين كرده بودند توسط تيم مذاكره كننده تامين شد. 4 اصل تداوم غني سازي در نظنز، تداوم فعاليت R&D و تحقيق و توسعه در فردو، تداوم فعاليت آب سنگين اراك و پذيرش محدوديت هاي كوتاه مدت، خطوط قرمز ترسيمي بودند كه همگي آن ها تامين شده است. وقتي مي توانيم منافع ملي را از طريق مذاكره تامين كنيم چرا به جنگ و تقابل تن بدهيم؟

وي افزود: امروز يك پيروزي بزرگ عايد ملت شده و عده اي اصرار دارند كه اين پيروزي را بر كام مردم تلخ كنند. تا چه زماني مي توانيم ابر تاريك تحريم و تهديد را بر سر ملت داشته باشيم؟ ما توانستيم توطئه آمريكا و رژيم صهيونيستي را به خودشان برگردانيم و اين يك پيروزي بزرگ است و بايد اين را قدر بدانيم.

ما در مذاكرات هسته اي هيچ چيزي را از دست نداديم و توانستيم از طريق مذاكره منافع ملي را تامين كنيم و شاهد خواهيم بود در آينده اتفاقات بزرگي شكل خواهد گرفت و سياست دولت در فضاي فعلي تبليغات نيست و ان شاالله ديپلمات هاي ما ناگفته ها را در زمان مناسب خواهند گفت.

در ابتداي اين مراسم صالحي اميري با تجليل از مقام شامخ معلم و تاثير آموزش و پورش در توسعه كشور گفت: بايد بدانيم كه اگر سرمايه اي داريم، بن مايه سرمايه هاي ما آموزش و پرورش است و بدون آموزش و پرورش درخت انقلاب اسلامي سبز نخواهد ماند و من بر اين باورم كه مركز و ثقل توليد و بازتوليد سرمايه اجتماعي و فرهنگي مدرسه و نهاد آموزش و پرورش است.

شايان ذكر است در پايان مراسم از دانش آموزان برتر المپيادهاي جهاني توسط صالحي اميري و فاني تقدير به عمل آمد.

1387 - 1390 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت فرهنگ ایران می باشد .
انتخاب رنگ قالب : آبی قرمز سبز با پس زمینه

ورود یا عضویت

ورود