تازه های نشر

 *****************  

 

 *****************  

 

 *****************  

 

 ***************** 

 

 

***************** 

***************** 

 

***************** 

 

*****************

******************

******************

******************

*******************

******************

******************

******************

 


    

               سایت رسمی

   دکتر سیدرضا صالحی امیری



حضور دکتر سید رضا صالحی در نشست تخصصي «زنان، كتاب، توسعه پايدار»

نشست تخصصي «زنان، كتاب، توسعه پايدار» با هدف تبيين راهكارهاي تسهيل روند مشاركت هاي فرهنگي و اجتماعي بانوان در فرآيند رشد و توسعه كشور با حضور صالحي اميري برگزار شد.

در ابتداي اين نشست سيدرضا صالحي اميري رياست سازمان اسناد و كتابخانه ملي ضمن تشكر از وزارت كار، تعاون و امور اجتماعي و همچنين بانوان ناشر براي برپايي اين نشست گفت: انسجام بخشي، هويت بخشي، شخصيت سازي و سازگاري چهار محصول فرهنگ هستند و اگر بناست در جامعه اين چهار محصول شكل بگيرد بايد مصرف فرهنگي در جامعه افزايش پيدا كند.

صالحي اميري افزود: در طول شبانه روز در شبكه ها و رسانه ها مي بينيم كه از بهداشت، سلامت، آلودگي هوا، ريزگردها و تغذيه صحبت مي شود اما كمتر مي بينيم كسي از مصرف فرهنگي سخن بگويد.

حل مسائل سلامت و آلودگي هوا و مسائل اينچنيني به سلامت انسان ها برمي گردد و بايد مدنظر قرار بگيرد اما مصرف فرهنگي به تعالي، توسعه و فضيلت جامعه منجر خواهد شد. انسان هاي سالم بدون فضيلت و معرفت چه خاصيتي مي توانند براي جامعه داشته باشند؟

 

وي ادامه داد: يكي از شاخص هاي اصلي سرانه مصرف فرهنگي مطالعه كتاب است و آمار نشان مي دهد ما در شرايط نامناسبي به لحاظ سرانه مطالعه به سر مي بريم و نيازمند يك برنامه ملي براي توسعه فرهنگ كتاب و كتابخواني هستيم.

صالحي اميري اظهار داشت: بسياري از معضلات جامعه ناشي از كم توجهي به مقوله مصرف فرهنگي و در راس آن فرهنگ كتاب خواني است. اگر به دنبال معلول مي گرديم بايد در دادگاه ها مسائل را حل كنيم ولي اگر به دنبال حل بنيادي معضلات هستيم بايد مصرف فرهنگي را گسترش دهيم و ما همه ظرفيت كشور را درگير معلول ها كرده ايم و از علت ها فاصله گرفته ايم.

وي تاكيد كرد: 12 هزار ناشر در ايران وجود دارد كه يك سوم آن ها فعال هستند و با كمال تاسف دو سوم ناشران به دليل محدوديت ها امكان حضور در فعاليت نشر را ندارند.

صالحي اميري با تاكيد بر لزوم حل معضل حق مولف گفت: ما وقتي مسئله حق مولف را حل كنيم، بخش زيادي از مشكلات ناشران حل خواهد شد. وقتي مسئله حق مولف حل بشود امنيت در حوزه نشر شكل مي گيرد و حقوق مادي و معنوي مولف و ناشر تامين خواهد شد.

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي گفت: كتاب پادزهر آسيب هاي اجتماعي در جامعه ايران است. اگر بناست در دهه آتي جامعه اخلاقي و با فضيلتي داشته باشيم امروز بايد به مقوله كتاب و كتابخواني توجه كنيم و فردا دير است.

مشاور فرهنگي رئيس جمهور با تاكيد بر نقش زنان در تحولات تاريخي ايران خاطرنشان كرد: رويكرد زنان در جامعه ايران در فرآيند تحولات تاريخي عقلاني بوده و هست. ما هيچ تهديدي از جانب زنان در جامعه ايران طي چند دهه گذشته نداشته ايم و به همين دليل جهت زنان در جامعه ايران فرصت بوده و هستند و خواهند بود.

وي ادامه داد: اگر باور داريم زنان فرصت هستند بايد مطالبات آنان را به رسميت بشناسيم. نمي توانيم باور داشته باشيم كه زنان فرصت هستند اما مطالبات آن ها تهديد است و بايد توجه داشته باشيم توسعه بدون حضور زنان ناقص و ابتر است.

صالحي اميري در بخش پاياني سخنانش اظهار داشت: پيام روشن دولت در حوزه زنان رويكرد اعتدالي است. ما رويكرد تحجرگونه و همچنين رويكرد فمنيستي نسبت به زنان را نفي مي كنيم چون زنان را به مقصد و مقصود نخواهد رساند.

1387 - 1390 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت فرهنگ ایران می باشد .
انتخاب رنگ قالب : آبی قرمز سبز با پس زمینه

ورود یا عضویت

ورود