تازه های نشر

 *****************  

 

 *****************  

 

 *****************  

 

 ***************** 

 

 

***************** 

***************** 

 

***************** 

 

*****************

******************

******************

******************

*******************

******************

******************

******************

 


    

               سایت رسمی

   دکتر سیدرضا صالحی امیری



بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب افتتاح شد/ روحانی: باید به مولفین آزادی و امنیت بدهیم

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب افتتاح شد.

در این مراسم رئیس‌جمهور اظهار داشت: «ما باید به بخش اقتصادی فرهنگ هم نگاه کنیم. ما فکر می‌کنیم تنها اقتصاد بخش پولدار کشور است و فرهنگ پیرمرد ناتوانی است که دستش را به سمت اقتصاد دراز می‌کند درحالی‌که فرهنگ می‌تواند سازنده باشد و فرهنگ از جمله قدرت بزرگ بین‌المللی ماست.»

وی با بیان اینکه دولت نباید در هر جایی مداخله کند، افزود: «دولت برنامه‌ریز و سیاست‌گذار است و البته نظارت هم می‌کند اما این نظارت می‌تواند از طرق مردم باشد. امروز زمانی است که ما باید به مولفینمان امینت و آزادی بدهیم و به ناشرانمان فضای رقابت آزاد و شفاف بدهیم تا بدون رانت همه به صحنه بیایند.»

روحانی اضافه کرد: «فضای پسابرجام با کتاب، تفکر، فرهنگ و تعمق به مقصد نهایی می‌رسد. بعد از برجام اقتصاد و سیاست تنها هدف ما نیست بلکه فرهنگ در رأس امور است.

رئیس دولت یازدهم با ابراز خوشحالی از حضور در افتتاحیه نمایشگاه کتاب، بیان کرد: «بحمدالله این نمایشگاه ۲۹ سال است که برگزار می‌شود و نمایندگان کشورهای خارجی به ویژه کشور دوست و همسایه‌مان روسیه به عنوان میهمان ویژه در آن حضور دارند که باید از آقای پوتین که نماینده ویژه خود را به این نمایشگاه اعزام کرده، تشکر کنم.»

وی ادامه داد: «از اینکه نمایشگاه کتاب ظاهراً به سرمنزل نهایی رسید و بعد از دو مکان که در سال‌های گذشته جابجا شد خود را به مقصد نهایی رساند بسیار خوشحالم و باید از شهردار تهران و همه مسئولین که این بنای بزرگ و به‌یادماندنی را برای برگزاری نمایشگاه‌ها آن هم در یک مکان بسیار مناسب و روبروی حرم مطهر امام (ره) به وجود آوردند تشکر کنیم و امیدوارم این قدم خیر و مبارک برای کشور عزیزمان باشد.»

در این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سید عباس صالحی رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سید رضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، احمد مسجد جامعی، مهدی چمران، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری، نماینده رئیس‌جمهوری روسیه در امور فرهنگی، جمعی از مسئولان کشوری، ناشران و اهالی رسانه حضور داشتند.

سالن‌های نمایشگاهی به مساحت تقریبی ۱۲۰ هزار مترمربع و در سه تیپ طراحی شده‌اند. یک عدد سالن بزرگ (سه قلو) به مساحت ۲۵ هزار مترمربع،  عدد سالن متوسط (۲ قلو) هرکدام به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و چهار  سالن کوچک (تکی) هرکدام به مساحت هشت هزار مترمربع است.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برپا است.

گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری از ناشران برگزیده بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تجلیل کرد و به بازدید از نمایشگاه کتاب پرداخت.

1387 - 1390 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت فرهنگ ایران می باشد .
انتخاب رنگ قالب : آبی قرمز سبز با پس زمینه

ورود یا عضویت

ورود