تازه های نشر

 *****************  

 

 *****************  

 

 *****************  

 

 ***************** 

 

 

***************** 

***************** 

 

***************** 

 

*****************

******************

******************

******************

*******************

******************

******************

******************

 


    

               سایت رسمی

   دکتر سیدرضا صالحی امیری



سخنرانی دکتر سیدرضا صالحی امیری در دیدار نوروزی با مدیران، معاونان و کارکنان معاونت کتابخانه ملی ایران

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ، با بیان اینکه عملکرد ما جایگاه‌مان را در بیرون تعیین می‌کند، اظهار کرد: «در دنیا شان کتابخانه‌های ملی فراتر از آن چیزی است که در ایران است و باید کتابخانه ملی ایران به جایگاه و شان واقعی خود برسد.»

دکتر سید رضا صالحی امیری در مراسم دیدار نوروزی با مدیران، معاونان و کارکنان معاونت کتابخانه، با اشاره به اینکه باید جلسات رودروی بیشتری را داشته باشیم، گفت: «معاونت اسناد و کتابخانه، دو بال مهم سازمان و بقیه بخش‌ها اجزای این پرنده هستند که برای پرواز این سازمان ضرورت دارند اما بدون دو بال، سازمان بی‌هویت خواهد شد. بنابراین موفقیت هر دو دستگاه،‌ موفقیت سازمان و عدم موفقیت آنها موجب ناکامی سازمان است.»

او با تاکید بر اینکه بین کتابخانه و اسناد، این کتابخانه است که در افکار عمومی برجسته‌تر و انتظارات از آن بیشتر است، عنوان کرد: «فکر می‌کنم مجموعه کتابخانه، در ریل واقعی خود قرار گرفته است اما سرعتش کند است و این سرعت باید تندتر شود.

تلاش مدیران و روسای این بخش قابل تقدیر است اما اینکه فکر کنیم به هدف رسیده‌ایم، یک انحراف است.»

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود: «ما برای رسیدن به هدف فاصله زیادی داریم و باید سال جدید سال جهش کتابخانه باشد. فکر می‌کنم همه ملزومات یعنی انگیزه شما، اراده سازمان و بسترهای حرکتی روی ریل، برای یک حرکت وجود دارد.»

صالحی امیری در پایان این دیدار درباره معیشت و رفاه کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی، تاکید کرد: «بحث معیشت در سازمان مهمترین بحثی است که برای امسال در نظر داریم تا کارمندان با امنیت شغلی بیشتری به کار خود ادامه دهند. زیرا تا امنیت شغلی نباشد، نمی‌توان انتظار کار خوب و کارآمد از پرسنل داشت. نیازهای رفاهی و روحی از دیگر مسائلی است که امسال قصد داریم به صورت جدی به آن بپردازیم.»

 

دکتر سیدرضا صالحی امیری در نشستی دیگر با مدیران و کارکنان معاونت پژوهش، مطالعات، برنامه ریزی و فناوری سازمان، با اشاره به اینکه به این باور هستم که پژوهش سر سازمان است و وقتی پژوهش را سر بدانیم و نباید نقش آن را در راهبری سازمان، یک نقش مکانیکی بدانیم، اظهار کرد: «نقش پژوهش در سازمان یک نقش استراتژیک، بنیادی و راهبردی است و اگر سازمان دچار مشکل در حوزه‌های مختلف است،‌ این را باید در پژوهش دید و اگر در سازمان حرکت رو به جلو است، یعنی این سر خوب کار می‌کند.»

او ادامه داد: «انتظارات بیش از عملکرد است و معتقد هستم اگر قرار است اتفاق مهمی در سازمان شکل بگیرد، باید جریان پژوهش در سازمان بسیار قدرتمندتر، با صلابت‌تر و با اقتدار بیشتری انجام شود که این انتظار نابجایی نیست.»

صالحی امیری با اشاره به اینکه بر این باورم سال جدید، سال بالندگی IT و پژوهش خواهد بود، تصریح کرد: «بودجه خوبی را امسال در نظر گرفته‌ایم و بیشترین ظرفیت را برای این مجموعه قائل شدیم.

باید به لحاظ نیروی انسانی این مجموعه تقویت شود و قدرت فکر و تعقل آن افزایش پیدا کند و پژوهشکده به پژوهشگاه تبدیل شود و اثر بخشی خود را در سطح ملی نشان دهد.»

او با تاکید بر مستقل شدن پژوهشکده، عنوان کرد: «پژوهشگاه باید مکانیزم مستقل داشته باشد و سازمان تنها نیازهایش را از پژوهشگاه مطالبه کند. درواقع ساز و کار یک موسسه پژوهشی وابسته به وزارت علوم را دنبال کند که ساختار آن علمی است و افراد نباید دخالت کنند.»

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تاکید بر اینکه جایگاه پژوهش و IT در سازمان ارتقا پیدا می‌کند، اذعان کرد: «معتقدم چتر پژوهش باید در کل سازمان باشد و بقیه در این دایره تعریف شوند. کل کتابخانه، اسناد و سایر بخش‌ها، باید حرکتشان بر مدار حرکت پژوهشی باشد.»

1387 - 1390 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت فرهنگ ایران می باشد .
انتخاب رنگ قالب : آبی قرمز سبز با پس زمینه

ورود یا عضویت

ورود