تازه های نشر

 *****************  

 

 *****************  

 

 *****************  

 

 ***************** 

 

 

***************** 

***************** 

 

***************** 

 

*****************

******************

******************

******************

*******************

******************

******************

******************

 


    

               سایت رسمی

   دکتر سیدرضا صالحی امیری



سخنرانی دکتر سیدرضا صالحی امیری در شورای اداری مازندران

دکتر صالحی امیری در جلسه شورای اداری استان مازندران، با اشاره به وجود گفتمان های مختلف در سال های پس از انقلاب اسلامی گفت: ظرفیت انقلاب اسلامی بسیار بزرگتر از گفتمان‌های موجود است و آن چیزی که مهم است اینکه تنوع و تکثر فکری در چارچوب انقلاب اسلامی به رسمیت شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم بنا به دلایل مختلف از رفتارهای افراطی و تفریطی خسته شده‌اند افزود: مهم‌ترین رویکرد دولت تدبیر و امید ایجاد ثبات و آرامش است و دولت وارد بازی کسانی که می‌خواهند ثبات و آرامش را برهم بزنند نمی‌شود.

مشاور رئیس جمهور در ادامه گفت: دولت، دولت جناح‌ها نیست زیرا اعتدال یک گفتمان ملی است و جناح‌های مختلف می‌توانند در این دولت باشند و مرزبندی خاصی برای حضور جناح‌های مختلف در دولت وجود ندارد.

چرا که باید از ظرفیت همه گروه‌ها و جناح‌ها برای توسعه کشور بهره گیری شود و نباید سلیقه گرایی کرد.

وی با تأکید بر اینکه جامعه بیش از حد به نشاط و امید نیاز دارد تصریح کرد: همه تلاش‌ها باید منجر به امید شود و هرتلاشی که مردم را نسبت به آینده ناامید کند، خیانت به ارزشهای نظام و انقلاب اسلامی است.

صالحی امیری با اظهار اینکه غالب افکار عمومی جهان، ایران را کشوری باثبات قلمداد کرده‌اند گفت: اصلاح افکار دولت‌ها نسبت به ایران از دستاوردهای کسب‌شده در دوره اخیر به شمار می‌رود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی ادامه داد: جمهوری اسلامی با توافق هسته‌ای توانست قدرت نرم خود را به نمایش بگذارد و از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کند.

صالحی از ارائه بعضی تحلیل های شخصی بدون توجه به منافع کشور و نظام در باره توافق هسته ای انتقاد کرد و گفت : به نظر من برجام زنجیر تحقیر ملت ایران را که مهم تر از تحریم بود ، شکسته است. تا زمانی که زنجیر تحقیر و تحریم پاره نمی شد امکان توسعه و تحرک برای کشور وجود نداشت .

وی با تاکید بر این که ملت ایران فقر و نداری را تحمل می کند ولی تحقیر را تحمل نمی کند، افزود : امروز با تدبیر رهبر معظم انقلاب و دولت یازدهم علاوه بر از بین رفتن تحقیر ، زنجیر تحریم هم پاره شده است.

صالحی امیری گفت : واقعیت این است که امروز ایران به کلید حل مشکلات خاورمیانه تبدیل شده است.

وی افزود : آدم از بعضی اظهارات و تحلیل ها در باره برجام تعجب می کند ، مگر ممکن است که تصمیمات در این سطح بدون مشورت رهبری باشد و سیاست ها بدون اذن ایشان اجرایی شود .

مشاور رئیس جمهوری گفت : وقتی شخص اول مملکت از تیم دپپلماسی راضی است ، جای تعجب است که چرا برخی خلاف واقع اصرار بر باخت دارند در حالی که نتیجه توافق هسته ای برد - برد بوده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت به مقدسات اعتقاد دارد ولی از آن استفاده ابزاری نمی‌کند، گفت: این دولت زمینی است و آسمانی نیست و بنا نیست دولت از مراجع، روحانیت و سرمایه بزرگ دین استفاده ابزاری داشته باشد و دولت در پی سیاست برد - برد است.

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: پیام روشن انتخابات گردش قدرت است و مردم در انتخابات سخن های مهمی را بیان می کنند.

مشاور رئیس جمهوری راهبرد دولت را برگزاری سالم انتخابات با مشارکت حداکثری مردم معرفی کرد و گفت : رای مردم در انتخابات اصیل و نافذ و مشارکت بالای آنان در انتخابات نشانه امید و نشاط جامعه است.

وی با تاکید بر اهمیت امانتداری و تامین امنیت برای برگزاری انتخابات ، افزود : هر حرکتی که موجب کاهش مشارکت و ناامیدی مردم شود ، ظلم به انقلاب اسلامی است.

صالحی امیری با اشاره به احراز نشدن یا رد صلاحیت تعدادی از نامزدهای داوطلبی نمایندگی در مراحل مختلف بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی و نظارت ، بر ضرورت پیگیری داوطلبان برای احقاق حق از مجاری قانونی تاکید کرد .

وی گفت : تعبیر من این است که شورای محترم نگهبان با بررسی پرونده این دسته از داوطلبان نمایندگی و گفت و گو با آنان تجدید نظر مثبتی را انجام خواهد داد .

1387 - 1390 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت فرهنگ ایران می باشد .
انتخاب رنگ قالب : آبی قرمز سبز با پس زمینه

ورود یا عضویت

ورود