.: فرهنگ ایران :.

تغییر به حالت دسکتاپ

سخنرانی دکتر صالحی امیری در نشست شورای اداری استان گیلان « پاره شدن زنجیر تحقیر ملت ایران»

دکتر سید رضا صالحی امیری عصر دوشنبه 28 دي و در نشست شورای اداری استان گیلان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در این دو و نیم سال گذشته کارها و اقدامات موثری برای توسعه کشور انجام داده، ایجاد ثبات و آرامش در سطح ملی را یکی از این اقدامات ذکر و اظهار کرد: در شرایطی که پیش از این، امکان هیچگونه برنامه ریزی وجود نداشت، دولت موفق عمل کرد و توانست در سطح ملی، ثبات و آرامش ایجاد کند.

وی با بیان اینکه توسعه مستلزم ایجاد امنیت است، افزود: امنیت با موضوع ثبات، رابطه ای مستقیم دارد و راهبرد دولت تدبیر و امید ، ایجاد فضایی امن و باثبات در کشور بوده است.

صالحي اميري ادامه داد: دولت تدبیر و امید، دولتی است که به گفتمان اعتدال مبتنی بر عقلانیت و کرامت انسانی، رضایتمندی، تنش زدایی، توسعه گرایی، عدالت محوری، قانون گرایی، امنیت ملی، مصالح و منافع ملی، نفی تبعیض، فقر و فساد پایبند بوده و آن را با جدیت دنبال می کند.

وی با بیان اینکه باید ثبات را در دل گفت وگوی ملی دنبال کرد، تصریح کرد: با ادبیاتی خشن، اجبار، تهدید، تخریب و انگ زنی این مهم شکل نمی گیرد.

صالحی امیری با یادآوری اینکه تحقق سیاست خارجی موفق از سیاست داخلی موفق نشات می گیرد، گفت: بدون اجماع و آشتی ملی و همگرایی، امکان موفقیت در عرصه های بین المللی وجود ندارد.

وی افزود: رویکرد و دستاورد دولت در حوزه سیاست خارجی، با انجام مذاکرات و تعامل و گفت وگو این بود که زنجیر تحقیر ملت ایران، پاره شد و آنچه برای ما حائز اهمیت بوده است، تامین کرامت انسانی و شرافت اخلاقی ملت ایران است.

او دیگر دستاورد این مذاکرات را ایجاد شکاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: برای اولین بار، این اتفاق افتاد که برای جهان اسلام ارزش معنوی دارد.

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي افزود: با توافق هسته ای دنیا تصویر ذهنی خود را نسبت به ایران تغییر داد و هم اکنون بر اساس نظرسنجی های جدید، کشور ما یکی از امن ترین کشورهای دنیا برای گردشگران است.

به گفته صالحی امیری، اصلاح افکار عمومی جهان نسبت به ایران، یک افتخار بزرگ تاریخی برای ملت ما است.

وی دیگر دستاورد دولت را بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی کشور دانست و به طرح این سوال پرداخت که: چرا عده ای اصرار دارند منافع و مصالح کشور را با عنوان خشونت و تهدید دنبال کنند حال آنکه در تمام جهان پدیده دیپلماسی رسانه و انسان های خلاق به عنوان قدرت نرم و پیش برنده اهداف ملت ها بکار برده می شوند.

او با بیان اینکه دنیا مبهوت ظرفیت دیپلماسی ایران و مذاکره کنندگان با صلابت ما شد، خاطرنشان کرد: آنچه در این مذاکرات محسوس و مشهود است، حکمت، مصلحت و عزت مردان دیپلماسی به عنوان سربازان واقعی مقام معظم رهبری است.

 

برجام برای دولت نقطه آغاز است نه پایان

وی با بیان اینکه برجام در ادبیات دولت نقطه آغاز است نه نقطه پایان، گفت: جامعه از تنش ها خسته شده و باید به فکر همدلی و همنوایی باشد.

به گفته صالحی امیری، این ملت و دولت در فضای فعلی بیش از هر چیز به مفهوم وحدت و همنوایی نیاز دارد و انتخاب هوشمندانه شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، آگاهانه و هوشمندانه بوده است.

وی در ادامه سخنانش، به انتخابات های پیش رو اشاره و اضافه کرد: انتخابات، آغاز جدیدی برای نشاط ملی در کشور است و امیدواریم با تدابیری که شورای نگهبان انجام خواهد داد، انتخابات 94 همچون 92 پرشور باشد.

او با بیان اینکه مجلس باید نمادی از ملت بزرگ باشد، گفت: دولت مقتدر به مجلس مقتدر نیاز دارد و این دو، مکمل یکدیگر هستند.

صالحی امیری ادامه داد: در اسفندماه، یکبار دیگر شکوه ملی را خواهیم دید به گونه ای که همگان حق انتخاب با سلایق مختلف را داشته باشند.

 

گیلان از کانون های شکل گیری گفتمان اعتدال است

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي در خاتمه سخنانش، گیلان را یکی از کانون های شکل گیری گفتمان اعتدال دانست و گفت: مردم این سامان در یک سده گذشته، در تحولات اجتماعی و سیاسی ایران نقشی بی بدیل داشته و دارند و اینجا، کانون تحول آفرین کشور بوده است.

وی از برگزاری همایش گفتمان اعتدال در گیلان در سال آینده خبر داد و افزود: این استان به دلیل ظرفیت ذاتی که دارد، می تواند نماد گفتمان اعتدال باشد.

او با بیان اینکه مقامات دولت و استان باید قدر این مردم را بدانند، یادآور شد: زمانی که در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به گیلان سفر کردیم و در رشت با موجی از شور جوانان مواجه شدیم، به این جمع بندی رسیدیم که جامعه ایران به این تصمیم رسیده است تا گفتمان اعتدال را انتخاب کند.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 یکی از کانون های شکل گیری گفتمان اعتدال در کشور، رشت و گیلان بود و ما باید قدر مردم این استان را بدانیم که حق بزرگی بر ما دارند.

صالحی امیری همچنین به حضور استاندار گیلان در دوران فعالیت های انتخاباتی دکتر روحانی در سال 92 اشاره و اضافه کرد: نجفی در تمام مسیر کاروان تدبیر و امید با انگیزه حداکثری و اعتقاد درونی به این گفتمان، همراهی داشت و زمانی که ما می گوییم وی شخصیتی اعتدالی است، مربوط به امروز نیست و تبار فکری ایشان در جریان اعتدال ریشه دارد.

1388 - 1392 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به دکتر صالحی امیری می باشد .

بالا نسخه رومیزی