.: فرهنگ ایران :.

تغییر به حالت دسکتاپ

انعقاد تفاهم نامه همکاری فیمابین سیدرضا صالحی امیری و علی اصغر فانی

در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی و وزارت آموزش و پرورش که روز سه شنبه سوم آذر در محل وزارت آموزش و پرورش با حضور مسئولان دو دستگاه برگزار شد، ابتدا حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی  وزیر آموزش و پرورش ضمن خیر مقدم به سیدرضا صالحی امیری و همراهان وی هدف از انعقاد تفاهم نامه میان دستگاه متبوع خود و کتابخانه ملی را توسعه روابط فیمابین دانست و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی بینن دانش آموزان به عنوان آینده سازان این کشور اصلی ترین هدف انعقاد این تفاهم نامه است.

در ادامه این نشست علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت گسترش روابط آموزش و پرورش با سایر دستگاه ها گفت: توسعه مشارکت در آموزش و پرورش با هدف جلب مشارکت سایر دستگاه ها از اولویت های این وزارتخانه در دولت یازدهم بوده است که موجب همکاری بیشتر بین دستگاه ها و رفع بخشی از مشکلات آموزش و پرورش می شود.

فانی با اشاره به اهمیت کتابخوانی در تغییر فرهنگ جامعه گفت: امیدواریم تفاهم نامه امروز زمینه مناسبی را برای ترویج کتاب و کتابخوانی و تقویت انشاء که از تاکیدات رئیس جمهور محترم در آغاز سال تحصیلی 94-93 بوده فراهم کند و به ارتقای سطح آموزشی، پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بینجامد.

صالحی امیری هم در این نشست با تاکید بر اهمیت نقش دستگاه آموزش و پرورش گفت: به نظر من حل همه مسائل و آسیب های اجتماعی و فرهنگی به آموزش و پرورش بر می گردد. چرا که آموزش و پرورش ریشه است و سایر دستگاه ها شاخ و برگ و میوه این ریشه هستند. اگر امروز در سطح جامعه با مشکلاتی رو به رو هستیم باید ریشه آن را در آموزش و پرورش جستجو کنیم. صالحی در ادامه گفت همه دستگاه ه ای کشور علاوه بر وظایف ذاتی شان باید بار یک مسئولیت اجتماعی را هخم بر دوش بکشند که به اعتقاد من این مسئولیت اجتماعی در کمک کردن و یاری رساندن به دستگاه آموزش و پرورش خلاصه می شود.

وی با اشاره به توصیه رئیس جمهوری مبنی بر تشکیل ساعت مطالعه در مدارس پیشنهاد کرد در ساعت مطالعه، مسئولان دستگاه های اجرایی در مدرسه حاضر شوند و جامه معلمی به تن کنند. اگر ارتباط با مدرسه به یک فرهنگ تبدیل شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

صالحی در پایان سخنانش با  اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون آسیب های اجتماعی گفت: اگر بنیان توجه به آسیب های اجتماعی، آموزش و پرورش قرار بگیرد می توان نتایج بهتری گرفت و برای این منظور باید مسئولان آموزش و پرورش دست به کار شوند تا نسبت به این مساله و دغدغه مهم گام های موثری برداشته شود.

در پایان این نشست حمیدرضا کفاش متن تفاهم نامه همکاری را قرائت کرد و سپس تفاهم نامه سازمان اسناد و کتابخانه ملی و وزارت آموزش و پرورش فیمابین سیدرضا صالحی امیری و علی اصغر فانی امضا و مبادله شد.

1388 - 1392 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به دکتر صالحی امیری می باشد .

بالا نسخه رومیزی