تازه های نشر

 *****************  

 

 *****************  

 

 *****************  

 

 ***************** 

 

 

***************** 

***************** 

 

***************** 

 

*****************

******************

******************

******************

*******************

******************

******************

******************

 


    

               سایت رسمی

   دکتر سیدرضا صالحی امیری



سخنرانی دکتر سیدرضا صالحی در جشنواره دهخدا

اولین دوره کتاب سال اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور (جشنواره دهخدا) با حضور صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و ربیعی، وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی شامگاه سه شنبه ۲۶ آبان در  دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست صالحی امیری با تاکید بر لزوم سیاست گذاری کلان در حوزه نشر گفت: آن چیزی که ما در حوزه نشر از آن سخن می گوییم رویکرد انتزاعی و بخشی است و ما تا کنون کمتر به صورت کلان و سیستمی به این بحث پرداخته ایم و این ضعف ماست و باید این ضعف را برطرف کنیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: ما نیازمند یک نگاه کلان و استراتژیک به مقوله کتاب و کتابخوانی هستیم. ریل توسعه فرهنگی قطعا کتاب و کتابخوانی است.

صالحی با تاکید بر اهمیت مقوله عرضه و تقاضا در صنعت نشر گفت: بحث عرضه و تقاضا بحث بسیار مهمی است. در کشوری که میزان کتاب خوانی بسیار پایین است اولین مساله تحریک تقاضا و چگونگی ورود کتاب به سبد خانواده است. باید در خانه، مهدکودک، مدرسه و دانشگاه تحریک تقاضا صورت گیرد.

ما نیازمند یک کار در سطح ملی برای قرار دادن کتاب در سبد خانوار هستیم.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت نشر کشور گفت:‌ اگر مولف در زندگی احساس امنیت کند و تمام فکرش درگیر تولید باشد یک انقلاب فرهنگی رخ خواهد داد. حمایت از صنعت نشر موضوع بسیار مهمی است.

صالحی امیری ادامه داد: به کمپین خرید کتاب بپیوندیم و روز پنجشنبه به کتابفروشی ها برویم و حداقل با یک لبخند از کتابفروشان قدردانی کنیم. کتاب فروشی پاتوق فرهنگی است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پایان خاطر نشان کرد:‌ ما نیازمند یک سیاست ملی و کلان در حوزه نشر هستیم. این حوزه امکان رقابت در بازار اقتصادی را ندارد. توجه کنید که در تمام دنیا شرکت های بزرگ مسئولیت اجتماعی قبول می کنند، اما چنین چیزی در ایران نیست، کدام شرکت بزرگ می‌آید و یک مسئولیت اجتماعی و فرهنگی را برعهده می گیرد؟ مطمئن باشید اگر این شرکت ‌ها در حوزه کتاب و نشر وارد شوند و چنین کاری را قبول کنند ظرف مدت ۵ سال تغییرات عمده‌ای در حوزه کتاب و نشر ایجاد می شود.

1387 - 1390 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت فرهنگ ایران می باشد .
انتخاب رنگ قالب : آبی قرمز سبز با پس زمینه

ورود یا عضویت

ورود