تازه های نشر

 *****************  

 

 *****************  

 

 *****************  

 

 ***************** 

 

 

***************** 

***************** 

 

***************** 

 

*****************

******************

******************

******************

*******************

******************

******************

******************

 


    

               سایت رسمی

   دکتر سیدرضا صالحی امیری



دومین نشست خبری همایش ملی زنان، اعتدال و توسعه

دومین نشست خبری همایش ملی زنان، اعتدال و توسعه در کتابخانه ملی برگزار شد.

در این نشست خبری که با حضور شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، سیدرضا صالحی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی و محمد امین قانعی راد، استاد دانشگاه، رئیس انجمن جامعه شناسی و دبیر علمی همایش برگزار شد و موارد مهم و اساسي اين همايش مورد بررسي قرار گرفت.

امیدواریم رئیس جمهور سخنران همایش باشد

مولاوردی پس از تسلیت واقعه منا و جان باختن تعدادی از هموطنان با اشاره به اهمیت این همایش برای جامعه گفت: دولت یازدهم نقش زنان را بسیار جدی می داند و هدفش مشارکت واقعی آنان در عرصه مختلف اجتماعی است. به همین منظور این همایش می خواهد این هدف را در چهارچوب درست خود پیگیری کند.

وی با اشاره به دست آوردهای دوره قبل همایش ملی اعتدال افزود: در همایش قبلی ما توانستیم به بخش مهمی از اهداف خود برسیم که نتیجه کمی آن انتشار هفت جلد کتاب بود که به مفاهیم اصلی بحث ما می پرداخت. در این دوره نگاه تخصصی به حوزه زنان بسیار اهمیت دارد و مشارکت ها در این حوزه نیز بسیار قابل توجه است.

مولاوردی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون سخنران همایش افزود: امیدواریم که شخص رئیس جمهور سخنران اصلی باشند زیرا همایش با اهداف کلی دولت همخوانی ویژه دارد که همانا راهکارهای عملی برای استفاده از استعدادهای زنان این سرزمین است.

اعتدال با تحجر و اباحه گری در ستیز است

در ادامه صالحی امیری نیز با تاکید بر جایگاه زنان در توسعه جامعه گفت: نیمی از جامعه ایران را زنان تشکیل می دهند و هر برنامه توسعه ای که زنان در آن نادیده انگاشته شود به منزله آن است که نیمی از چرخه توسعه در آن نادیده گرفته شده.

وی ادامه داد: پیام واقعی ما اعتدال است. اعتدال به عنوان فضیلت برای جامعه مدرن. در حوزه زنان اعتدال یعنی تبری جستن از دو اندیشه، یکی نگاه اباحه گری که نزدیک به مفاهیم فمنیسم می شود و دیگری تحجر که بزرگترین آفت دین به شمار می رود. ما امیدواریم بتوانیم همراه این عزم جدی دولت و معاونت زنان به کارا کردن اندیشه ها در این حوزه کمکی کرده باشیم.

دانشگاهیان در این همایش مطالبه گرند نه توجیه گر

پس از صالحی امیری قانعی راد به بیان سخنان خود پرداخت. وی با اشاره به اهمیت دانشگاهیان در این حوزه گفت: هدف ما در این همایش ایجاد سه جانبه گرایی در حوزه زنان بوده است. یعنی قرار گرفتن دولت، دانشگاه و مردم در کنار هم برای تصمیم گیری های کلان این حوزه. در اینجا نقش دانشگاه ها را نباید دست کم گرفت. ما دانشگاهیان در این همایش نه به عنوان توجیه گر که به عنوان مطالبه گر شرکت کرده ایم.

وی ادامه داد: مردم و جوامع علمی در این همایش بیش از 160 مقاله را ارسال کردند که از این میان 63 مقاله برای انتشار برگزیده شده. امیدواریم این حرکت که در حوزه های مختلفی مانند عدالت جنسیتی، حقوق زنان و... است، تاثیر ویژه و واقعی بر زندگی زنان ایران بگذارد.

1387 - 1390 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت فرهنگ ایران می باشد .
انتخاب رنگ قالب : آبی قرمز سبز با پس زمینه

ورود یا عضویت

ورود