تازه های نشر

 *****************  

 

 *****************  

 

 *****************  

 

 ***************** 

 

 

***************** 

***************** 

 

***************** 

 

*****************

******************

******************

******************

*******************

******************

******************

******************

 


    

               سایت رسمی

   دکتر سیدرضا صالحی امیری



دیدار هان یونگ جین رئیس کتابخانه ملّی جمهوری خلق چین با دکتر سیدرضا صالحی امیری

هان یونگ جین رئیس کتابخانه ملّی جمهوری خلق چین و سید رضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی کشورمان بعداز ظهر چهارشنبه 25 شهریور در محل کتابخانه ملّی با یکدیگر مذاکره کردند.

در ابتدای این نشست صالحی امیری ضمن خیر مقدم به همتای چینی خود، حضور هیأت فرهنگی چینی در ایران را فرصت مناسبی برای ارتقای سطح همکاری فی مابین دانست.

صالحی امیری با اشاره به حدیث پیامبر گرامی اسلام که "دانش را فراگیرد حتی اگر در چین باشد" بر اهمیت دانش اندوزی نزد باورهای ایرانیان تأکید کرد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران پیشینیه فرهنگی و هویتی دو کشور را بسیار غنی دانست و گفت: زبان فرهنگ که موید ریشه های مشترک میان دو ملت بزرگ ایران و چین است، فاصله دو کشور را بسیار کم کرده و امیدواریم که در زمینه های فرهنگی قدم های مهمتری برداریم.

در ادامه رئیس کتابخانه ملّی چین با اظهار خرسندی از میهمان نوازی گرم طرف ایرانی از برنامه ریزی صورت گرفته در طول مدت اقامتش در ایران قدردانی کرد.

وی با اشاره به بازدید خود از ساختمان آرشیو ملّی و کتابخانه ملّی، ظریفت سازمان اسناد و کتابخانه ملّی کشورمان را بسیار بالا و قابل توجه دانست.

وی سپس قدمت راه ابریشم را یادآور شد و گفت: جاده ابریشم از دیرباز در زمینه تبادل فرهنگی ایفای نقش کرده است. شايسته است ساخت راه جدید ابریشم، تبادل کتب خطی قدیمی و مرمت آثار خطی قدیمی را در اولویت قرار دهیم.

وي ادامه داد: سوالاتی در مورد نحوه نگهداری کتب قدیمی پرسیدیم که متوجه شدیم مشکلات مشترک است و باید از تجربه یکدیگر در این زمینه استفاده کنیم و به نمایش گذاشتن این آثار می تواند به احیا هویت فرهنگی کمک کند.

وی ادامه داد: امروزه اینترنت فرصت و ابزار بی نظیری را برای تبادل اطلاعات قرار داده که البته در کنار این فرصت ضعف هايی هم دارد که از جمله آن نامشخص بودن و نقص منابع است.

در ادامه این نشست معاون پژوهشی و مدیر کل حوزه ریاست سازمان اسناد و كتابخانه ملي به بیان نظرات خود پرداختند. هیأت چینی هم براساس سرفصل های اقدامات مشترک پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

ایجاد اتاق های ایران و چین در کتابخانه های دو کشور، استفاده از تجربه های دو کشور در زمینه نگهداری و ترمیم اسناد و برگزاری نمایشگاه های اختصاصی کتاب از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این مذاکرات بود.

1387 - 1390 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت فرهنگ ایران می باشد .
انتخاب رنگ قالب : آبی قرمز سبز با پس زمینه

ورود یا عضویت

ورود