تازه های نشر

 *****************  

 

 *****************  

 

 *****************  

 

 ***************** 

 

 

***************** 

***************** 

 

***************** 

 

*****************

******************

******************

******************

*******************

******************

******************

******************

 


    

               سایت رسمی

   دکتر سیدرضا صالحی امیری



حضور دکتر سیدرضا صالحی در شورای اداری استان گلستان

انسجام و وحدت ملی زیر چتر اخلاق معنا پیدا می کند

سیدرضا صالحی امیری كه چهارشنبه شب در شورای اداری استان گلستان سخن مي گفت با اشاره به ايجاد فضاي جديد ايجاد شده در پي مذاكرات هسته اي گفت: پس از جمع بندی مذاکرات هسته ای و در پی فضای جدید ایجاد شده چند صد میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی به ایران پیشنهاد شده است.

صالحي اميري در آغاز سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، به وضعیت نامطلوب و به بن بست رسیده کشور در حوزه های داخلی و بین المللی پیش از روی کار آمدن دکتر روحانی اشاره کرد و گفت: ایشان با یک برنامه مطالعاتی هشت ساله و با شعار تدبیر و امید پای به عرصه انتخابات 92 گذاشت.

صالحی امیری افزود: در سایه سخنان رهبری مبنی بر حق الناس بودن رأی مردم، مردم پای صحنه آمدند و به برنامه های دکتر روحانی رأی مثبت دادند و این حضور نشان از رعایت اصل گردش قدرت در نظام جمهوری اسلامی نیز بود.

سیدرضا صالحی امیری با اشاره به ايجاد فضاي جديد پس از مذاكرات، اظهار داشت: پیشنهادهای رسیده از سوی کشورهای غربی برای ورود به بازار ایران به مرز هزار میلیارد دلار نزدیک شده است و با شرایط موجود این رقم در آینده نیز قابل افزایش است ضمن این که دیگر کشورهای اروپایی هیچ تحریمی را علیه ایران وضع نخواهند کرد.

او با تشریح دستاوردهای دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: ما در این مذاکرات نه تنها چیزی از دست ندادیم بلکه به اهداف از پیش تعیین شده از سوی رهبری و دولت نیز دست یافتیم ضمن این که در اردوگاه دشمن بویژه بین آمریکا و اسرائیل شکاف ایجاد شد.

صالحی امیری، به رسمیت شناختن حق بهره مندی از دانش هسته ای و ادامه فعالیت غنی سازی، ادامه فعالیت سایت های فردو و آب سنگین اراک و فعالیت های توسعه و تحقیق را از مهمترین اهداف مذاکرات هسته ای دانست و اضافه کرد: بیان یک سری هجو و سخنان دروغین در افکار عمومی جز ایجاد یاس و ناامیدی در ملت هیچ فایده ای ندارد ضمن این که تأمین منافع ملی با زبان تهدید حاصل نمی شود که عده ای (در داخل) چنین گمان می کنند.

وی با بیان این که رهبری انقلاب همواره در جریان مذاکرات هسته ای قرار داشتند و رهنمودهای لازم را نیز می فرمودند، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای کار بزرگ مد نظر رهبری را به خوبی انجام داد.

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي، پاره شدن زنجیر تحقیر و تحریم ناشی از اعمال قطعنامه های ناحق و ظالمانه شورای امنیت را مهمترین دستاورد هسته ای ملت دانست و گفت: مسئله هسته ای ایران یک بحران غیرضروری بود که بایستی به آن پایان داده می شد و دولت تدبیر و امید نیز در سایه حمایت مردم و رهنمودهای رهبری و نیز انتخاب تیمی باتجربه و توانمند و البته با تعامل و زبان منطق به این مسئله پایان داد.

صالحی امیری با بیان این که تحریم ظالمانه غرب سالانه 12 میلیارد دلار به ملت ضرر وارد می کرد، افزود: اگر زمانی نحوه مذاکرات هسته ای و سختی های این کار بسیار بزرگ بیان شود، آن وقت ملت بیشتر به عظمت این دستاورد کم نظیر تاریخی حداقل در 50 سال گذشته پی خواهد برد.

وی همچنین با اشاره به برخی اعترافات قدرت های بزرگ در موفقیت ایران و تیم مذاکره کننده آن در مذاکرات هسته ای گفت: مخالفان جمع بندی مذاکرات هسته ای باید حداقل به این اعترافات استناد کنند و این قدر کام رهبری و ملت را زهر نکنند که البته ظلم بزرگی است.

او همچنین بازگشت مجدد ایران به عرصه قدرت بین الملل به عنوان یک کشور تأثیرگذار را از دیگر دستاوردهای دستیابی به جمع بندی هسته ای دانست و اضافه کرد: امروز دشمنان و قدرت های بزرگ به صراحت اعتراف می کنند که بدون حضور ایران امنیت به سوریه، عراق، افغانستان، یمن و به عبارتی کل منطقه خاورمیانه باز نخواهد گشت.

وی، توسعه عدالت اجتماعی را از مبانی اصلی دولت تدبیر و امید در خدمت به مردم دانست و گفت: اجرای طرح تحول سلامت با هزینه 120 هزار میلیارد ریال و بیمه سلامت افزون بر ده میلیون نفر از جمله اقدامات دولت در این عرصه است.

صالحی امیری، توزیع عادلانه ثروت و قدرت و حفظ منزلت اقوام را از دیگر اصول و مبانی دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: برای ثبات و تداوم حیات جمهوری اسلامی هیچ راهی جز حفظ منزلت اقوام و توزیع عادلانه ثروت و قدرت به صورت یکسان بین آنان نیست.

وی با بیان این که نگاه نظام و دولت به اقوام عادلانه است، گفت: استان گلستان الگویی عملی از توجه دولت به این مقوله است ضمن این که اقوام ساکن در این استان اقوامی نجیب، قانع و وفادار به ایران اسلامی و آرمان های نظام هستند.

صالحي اميري در ادامه اين نشست همچنین عمل گرایی در مقابل شعارگرایی را از دیگر اصول و مبانی دولت یازدهم دانست و گفت: در راستای این اصل دولت تمام تلاش خود را می کند تا با عمل مردم را امیدوار کند نه با حرف و شعار و استفاده ابزاری از مقدسات، زیرا دولت موفقیت خود را از آن مردم و عدم موفقیت را از آن خود می داند.

وی همچنین با اشاره به سخنان رهبری انقلاب در جمع اعضای هیات دولت گفت: در این دیدار رهبری به نتایج مثبت دولت طی دو سال گذشته اشاره کردند که ایجاد ثبات و آرامش در کشور و رعایت اخلاق به عنوان دو ویژگی شاخص دولت نام برده شد.

صالحی امیری افزود: امروز دولت تدبیر و امید مبنای حرکت خویش را بر پایه اخلاق قرار داده است زیرا انسجام و وحدت ملی زیر چتر اخلاق معنا پیدا می کند و به عبارتی بن مایه توسعه یک جامعه بر مدار اخلاق و پایبندی به آن است.

شايان ذكر است در این جلسه استاندار گلستان، نماینده ولی فقیه در استان و مدیران استانی حضور داشتند.

1387 - 1390 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت فرهنگ ایران می باشد .
انتخاب رنگ قالب : آبی قرمز سبز با پس زمینه

ورود یا عضویت

ورود