.: فرهنگ ایران :.

تغییر به حالت دسکتاپ

دیدار سفیر اندونزی با دکتر صالحی امیری

دیان ویرنجوریت، سفیر اندونزی در تهران صبح روز سهشنبه مورخ 94/04/30 ضمن بازديد از كتابخانه ملي با رئیس سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران ملاقات و گفت وگو کرد.

    در اين ديدار صالحی‌امیری ضمن ارائه اطلاعاتی درباره کتابخانه ملی ایران گفت: بنای کتابخانه ملی ایران حدود یکصدهزار مترمربع است که با مقاومت بالا در برابر زلزله و حوادث طبیعی ساخته شده و بیش از دومیلیون و هفتصدهزار جلد کتاب در آن نگهداری می‌شود. صالحی در مقایسه تعداد آثارمکتوب کتابخانههای دو کشور گفت: تا آنجا که اطلاع دارم تعداد کتب موجود در کتابخانه ملی اندونزی بیشتر از ایران است.

وی ادامه داد: ملت ایران ذهنیت مثبتی از مردم اندونزی دارد و من هم مسائل اندونزی را از قبل دنبال می‌کردم. اندونزی کشور مستقلی است که با فرهنگ خاص خود نفوذ مناسبی در جهان اسلام دارد. به همین دلیل زمینه همکاری‌های بیشتر ایران و اندونزی فراهم است. ما محدودیتی برای تعامل و همکاری با اندونزی نداریم و امیدوارم دیدار امروز مقدمه ای برای گسترش همکاری ها باشد.
در ادامه این ملاقات دیان ویرنجوریت، سفیر اندونزی در تهران، ضمن اظهار خشنودی از حضور در کتابخانه ملی ایران گفت: زمانی که برای اولین بار به کتابخانه ملی ایران آمدم بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و نه فقط از بعد معماری و ساختاری بلکه به لحاظ توجه دولت ایران به این مجموعه هم برایم حائز اهمیت بود.

سفير اندونزي در تهران خاطر نشان كرد: من خودم علاقه‌مند به کتابخوانی هستم ولی در مقایسه با کشور خودم معتقدم تعداد کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌های عمومی در ایران بسیار بیشتر از اندونزی است و مردم زیادی به این مراکز تردد دارند. اما در جاکارتا این طور نیست. 
ویرنجوریت ادامه داد: نکته دیگری که برای من قابل توجه است، علاقه ایرانیان به پیشینه‌های فرهنگی شان است. مثلا اکثر ایرانی‌ها درباره فردوسی اطلاعات خوبی دارند. به همین جهت فکر می کنم سطح دانش در ایران بسیار بالاتر از اندونزی است.

سفیر اندونزی در ایران در پايان سخنان خود تاكيد كرد: بزرگداشت‌ها و قدردانی‌های شما از بزرگان ایران کار بسیار شایسته‌ای است و در این حوزه اندونزی باید از تجارب شما استفاده کند. 
در پایان این دیدار صالحی امیری ضمن دعوت رسمی از روسای کتابخانه ملی و آرشیو ملی اندونزی گفت: ما می توانیم در زمینه‌های فرهنگی همکاری‌های خوبی داشته باشیم و برای این منظور نیازمند تغییر نگاه هستیم و باید روابط فرهنگی‌مان با کشورهای اسلامی را گسترش دهیم. من معتقدم که نباید با فرهنگ‌های دیگر جنگید بلکه با توسعه روابط فرهنگی با کشورهایی که اشتراکات فرهنگی داریم باید مقاومت فرهنگی‌مان را افزایش دهیم.

1388 - 1392 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به دکتر صالحی امیری می باشد .

بالا نسخه رومیزی